اخبار مصر

عبير صبري تدافع عن «أصحاب ولا أعز»: المتربي مش هيتأثر بالفيلم

نفت الفنانة عبير صبري إمكانية أن يتسبب فيلم «أصحاب ولا أعز» في انهيار الأخلاق: «اللي عنده أخلاق ومتربي مش هينهار لأن فيه فيلم بيعرض حاجة ولا اللي مش متدين ولو شخص متدين هيشوف حاجة معجبتوش هيبقى مش متدين ودي تركيبات شخصية».

وأضافت صبري خلال مداخلة هاتفية مع إنجي أنور، في برنامج «مصر جديدة»، المذاع عبر فضائية «ETC»: «الإنسان المتربي والمتدين مش هيأثر فيه إن الفيلم بيناقش فكرة، لأن الأفكار مبتفسدش ومبتموتش ومبتعملش حاجة غلط ومناقشة الأفكار بتوسع الفهم والوعي والعقل».

حوادث مرعبة على مدار الشهر

وتابعت: «أنا طبعا مستغربة جدا من السوشيال ميديا اللي بتهاجم وإحنا على مدار الشهر شوفنا حوادث في مصر مرعبة ومخيفة زي التحرش بطفلة صغيرة في مدخل عمارة وواحد بيعلم قرآن اتحرش بطفلة وزوج صور مراته عريانة عشان يحرمها من حقوقها والبنت اللي انتحرت وانتوا يا جماعة عندكم كل المصايب دي».

وأكدت عبير صبري أن الفيلم يناقش خطورة السوشيال ميديا: «فيه حاجة مهمة جدا الفيلم متكلمش فيها بيعرض خطورة السوشيال ميديا وان إذا ربنا شال منك الستر في لحظة إيه اللي ممكن يحصل وإيه اللي ممكن نشوفه وإيه ممكن يحصل الناس هتتعرى والناس اللي بتتكلم دي هنعرف أخطائها».

وتابعت: «المجتمع بيكره الفن وأنا مش عايزة أعمم لكن اللجان والناس اللي عايزة تعمل كده ومصر يبقى شكلها حضاريا وثقافيا مش حلو والفيلم اتعرض في جميع البلدان والناس شافته ومفيش حد قام وقعد غير هنا في مصر وكأنه شيء مدبر ويالا القطيع يمشي ويقول وراه».


التفاصيل من المصدر - اضغط هنا

عبير صبري تدافع عن أصحاب ولا أعز

عبير صبري تدافع عن أصحاب ولا أعزp نفت الفنانة عبير صبري إمكانية أن يتسبب فيلم أصحاب ولا أعز في انهيار الأخلاق اللي عنده أخلاق ومتربي مش هينهار لأن فيه فيلم بيعرض حاجة ولا اللي مش متدين ولو شخص متدين هيشوف حاجة معجبتوش هيبقى مش متدين ودي تركيبات شخصية p p p p وأضافت صبري خلال مداخلة هاتفية مع إنجي أنور في برنامج مصر جديدة المذاع عبر فضائية etc الإنسان المتربي

كانت هذه تفاصيل عبير صبري تدافع عن «أصحاب ولا أعز»: المتربي مش هيتأثر بالفيلم نرجوا بأن نكون قد وفقنا بإعطائك التفاصيل والمعلومات الكامله .

كما تَجْدَرُ الأشارة بأن الموضوع الأصلي قد تم نشرة ومتواجد على أخبار الوطن وقد قام فريق التحرير في صحافة نت الجديد بالتاكد منه وربما تم التعديل علية وربما قد يكون تم نقله بالكامل اوالاقتباس منه ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر او الموضوع من مصدره الاساسي.

أخبار الوطن فن وثقافة مصر 2022-1-25 292

نجوم و فن اليوم


( صحافة نت الجديد )محرك بحث إخباري لا يتحمل أي مسؤولية قانونية عن المواد المنشورة فيه لانها لا تعبر عن رأي الموقع..
كافة الحقوق محفوظة لـ ( صحافة نت الجديد ) © 2021-2016.