- رياضة

ميدو: الأهلي يدفع ثمن أخطاء مسؤوليه.. و«ترزي الماتشات فصلها غلط»



مصر - رياضة ..11 51 م الثلاثاء 05 يوليو 2022 فريق الأهلي تحدث أحمد حسام ميدو لاعب ومدرب الزمالك السابق عن سبب تعادل الأهلي مع الجونة سلبيا في المباراة المؤجلة من الجولة التاسعة من بطولة... ميدو: الأهلي يدفع ثمن أخطاء مسؤوليه.. و«ترزي الماتشات فصلها غلط» .. التفاصيل من المصدر أخبار الوطن في المدونة او الخبر التالي .


11:51 م | الثلاثاء 05 يوليو 2022

فريق الأهلي

تحدث أحمد حسام ميدو لاعب ومدرب الزمالك السابق، عن سبب تعادل الأهلي مع الجونة سلبيا، في المباراة المؤجلة من الجولة التاسعة من بطولة الدوري الممتاز.

وقال «ميدو» عبر برنامجه «الريمونتادا» على قناة «المحور»: «مسؤولو الأهلي اتعاقبوا بسبب تأجيل المباريات، والأهلي كان ممكن يكسب الجونة وهو نايم على السرير لو كان الماتش ده اتلعب في ميعاده».

أضاف: «مسؤولو الأهلي كانوا بيحاولوا يكونوا أذكياء، وفاكرين إن التأجيل هيفيد، لكن كرروا غلط الموسم اللي فات، الأهلي بيلعب في ضغط ماتشات، طب ما كده كده الماتشات دي هتتلعب وهتتلعب تحت ضغط بعد التأجيل».

ميدو للأهلي: «الترزي اللي بيفصل الماتشات ورطكوا في الدوري»

وتابع ميدو: «الترزي خسر الأهلي الدوري السنة اللي فاتت مع رجولة لاعيبة الزمالك، اعرفوا انتو بقى مين الترزي اللي بيفصل الماتشات».

 

أضاف: «الترزي اللي بيفصل للأهلي خد مقاستكو غلط، والبدلة طلعت ضيفة عليكو، وده حصل السنة اللي فاتت، والسنة دي الترزي لسه بيورطكوا وعمل مقاس البدلة غلط».

ميدو: الأهلي يعيد نفس سيناريو الموسم الماضي

وأضاف ميدو: «الكلام واضح، شوفوا مين الترزي اللي ورط الأهلي وخلاه يفقد نقاط كتير في الدوري بعد تأجيل مبارياته».

واختتم: «الأهلي بيعيد نفس أخطاء الموسم الماضي بتوصية من نفس الأشخاص والمسؤولين، وبرضوخ من نفس الجهات والنتيجة نزيف نقاط كان ممكن عادي جدا بكل بساطة ميخسرش النقاط دي».



التفاصيل من المصدر - اضغط هنا

ونشير الى ان هذه هي تفاصيل ميدو: الأهلي يدفع ثمن أخطاء مسؤوليه.. و«ترزي الماتشات فصلها غلط» نرجوا بأن نكون قد وفقنا بإعطائك التفاصيل والمعلومات الكامله .

علما ان فريق التحرير في صحافة نت الجديد بالتاكد منه وربما تم التعديل علية وربما قد يكون تم نقله بالكامل اوالاقتباس منه ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر او الموضوع من مصدره الاساسي.

متعلقات والاكثر مشاهدة في رياضة



( صحافة نت الجديد )محرك بحث إخباري لا يتحمل أي مسؤولية قانونية عن المواد المنشورة فيه لانها لا تعبر عن رأي الموقع..
كافة الحقوق محفوظة لـ ( صحافة نت الجديد ) © 2021-2016.